Affichage de 343 résultats

Objet d'information
30 résultats avec objets numériques Afficher les résultats avec des objets numériques
Associates Program sous-fonds
CA ON00279 F01-SF17 · Sous-fonds · 1981-2019

This sous-fonds contains directories, newspaper clippings, financial records, correspondence, presentation talking points, photographs, photo albums, promotional materials, a survey, handbooks, crafts, history timelines, meeting minutes, and reports. These records relate to the administration and operation of the Associates Program.

Sans titre
CA ON00402 NOB · Collection · 2012-2013, janvier-février 2014, 2015-2018, janvier-avril 2019.

Cette collection regroupe les copies du journal Northern Ontario Business publiées entre janvier 2012 et avril 2019.

Sans titre
John Doerr fonds
CA ON00159 P221 · Fonds · 1973-2018

Le John Doerr Fonds témoigne de la vie professionnelle de Doerr en tant que musicien, compositeur, producteur de musique et administrateur. La complétude des dossiers permet non seulement de mettre en lumière les réalisations et activités de Doerr, mais aussi trace le parcours du groupe CANO musique.

Composé des dossiers des différents administrateurs du groupe CANO musique soit, John Doerr, André Paiement et Gary McGroarty, les dossiers couvrent l'aspect juridique de la gestion d'un groupe musical et de son administration financière. Les dossiers traitent donc de la promotion (marketing), de la production de concerts et de disques, et de la création musicale et de paroles de chansons, et couvrent dès les débuts du groupe CANO musique et de la participation de Doerr au groupe, jusqu’à à la dissolution du groupe et à la fondation ultérieure de Majoma Music.

Le John Doerr Fonds documente non seulement ses différents rôles, ses créations et réalisations au sein de CANO musique, mais il donne également un aperçu des différents aspects administratifs et de gestion d'un groupe de musique pendant les années 1975 à 1985. En outre, le fonds décrit les différents processus, les procédures et interactions avec les maisons de disques, ainsi que les stratégies de marketing et de promotion de cette époque.

Le rôle de John Doerr en tant qu'administrateur et responsable de la gestion financière de CANO est bien documenté. Doerr a assumé la responsabilité des comptes après le décès d'André Paiement et c’est alors que les dossiers de 1975-1978 lui ont alors été transférés.

Les documents financiers se composent principalement de relevés bancaires, de budgets, de documentation sur les dépenses et revenus. On y retrouve aussi de la correspondance et de relevés mensuels de redevances. Les dossiers donnent un aperçu des coûts de fonctionnement des concerts et des tournées, ainsi que des coûts associés aux activités telles que l'enregistrement, les répétitions, l'achat d'instruments de musique et les coûts d'assurance associés à ces différentes activités. Les dossiers témoignent également de leur organisation et de leur fonctionnement en tant que coopérative. Alors que les relevés mensuels des redevances des droits d'auteur énumèrent chaque chanson et le montant reçu pour chacune d'entre elles, ils esquissent également la popularité de leurs chansons dans une période précise. Une partie de la correspondance nous informe sur les contrats et les ententes avec les maisons de disques, mais aussi concernant les organisations de tournées et de festivals tout comme à propos de demandes/offres de participation à des festivals. Mentionnons entre autres, la tournée du bicentenaire de l'Ontario ou encore la représentation du Canada par le groupe CANO au Japon. Le courrier documente aussi les soumissions pour les différents services que le groupe offrait tels que la mise en scène, le matériel de sonorisation et la production de musique.

L’aspect création est documenté par les partitions musicales, les paroles des chansons et la correspondance qui nous informent plus spécifiquement sur John Doerr en tant que musicien, compositeur et producteur. En effet, les partitions de nombreuses chansons de CANO - certaines avec des annotations - donnent des indications sur le processus de création collective de la musique et des paroles, ainsi que sur la traduction des paroles des chansons. Si certaines partitions sont spécifiquement destinées aux parties de guitare basse, d'autres sont des musiques de film. Doerr et Aymar ont composé de la musique et produit les partitions de films, ainsi que des thèmes pour des émissions télévisées comme Légalement parlant (TFO) ou Great Movies (CityTV). Une ébauche d'images de tournage vidéo avec des notes pour synchroniser la musique décrit une partie du processus pour ce type de composition. On y trouve également des textes de "présentation des membres du groupe utilisés lors des concerts, avec des notes sur la musique à jouer, l'ambiance, et même la mise en scène des musiciens. Mentionnons aussi que le fonds contient certains journaux personnels de Doerr avec des notes sur les répétitions, les tournées et les activités quotidiennes.

De nombreux dossiers documentent les projets entrepris par le groupe après sa dissolution. Bien que tous les projets n'aient pas été réalisés, le fonds contient une documentation et une correspondance importantes sur certains projets, tels que les ententes pour la production de l'album de CANO The Millennium Collection: The Best of/Les Meilleurs Succès CANO, et les différentes ententes avec tous les partenaires pour la réalisation du projet. Des transcriptions d'entrevues avec certains membres de CANO musique qui parlent du temps lorsqu’ils étaient membres du groupe et de différents événements se trouvent également dans les dossiers sur le ‘projet CANO’. Sont aussi inclus dans le fonds de la correspondance des fans, et les photos prises par ceux-ci lors des concerts de CANO.

Le fonds contient également les dossiers de Gary McGroarty, qui était le gérant du groupe. Il a remis ses dossiers à John Doerr lorsqu’il a quitté le groupe. Ces dossiers sont principalement constitués de contrats avec des maisons de disques, de documents juridiques sur la propriété des droits d'auteur pour les chansons de CANO mais aussi en ce qui concerne les différents concerts. Les adhésions, les enregistrements, les paiements effectués aux différentes associations et syndicats ainsi que la correspondance avec ces organisations se trouvent également dans ces dossiers. Certains horaires de répétitions et de déplacements sont inclus. Le matériel de marketing et de promotion composé de la correspondance, des avis envoyés à des magazines spécialisés, des journaux, des dossiers de presse et également du matériel promotionnel tel que des cartes, des affiches, du papier à en-tête avec le logo officiel de CANO illustrent quelques-unes des différentes stratégies de marketing utilisées par le groupe.

Doerr, John W.
CA ON00279 16 · Série organique · 1948-2017

This series contains records concerned with the founding, ownership, operation, transfer, and closing of Radville Community Hospital and Marian Home. Primary topics within the records are the history and management of the two institutions, the minutes of the Governing Board, and the transfer of ownership. Records include invitations, event programs, speeches, pamphlets, booklets, a directory, histories, correspondence, news clippings, photographs, inventories, legal agreements and contracts, financial and insurance records, and facility policies and bylaws.

Notable items include a 1970 pictorial directory of Holy Family Parish, a list of Sisters who ministered in Radville, a list of 1949 donations for the creation of the hospital, a 1989 accreditation survey report for Radville Community Hospital and Marian Home, the minutes of the Governing Board, operational reports from hospital committees and staff, a 1980 consultation by the Catholic Health Association of Canada, and legal agreements concerning the ownership and transfer of the medical facilities and property. There is also some material concerning the estate of Reverend Father Earnest A. Yandeau, who left a donation to the Sisters of St. Joseph in Radville upon his death in 1969, and the Summer Extern Program, a program for undergraduate medical students to gain experience in a clinical setting.

The photographs are primarily of the Radville Community Hospital and Marian Home, the staff, the Sisters, the town of Radville, the 2017 memorial, and reunion events. The correspondence concerns the lives of the Sisters in Radville and the opening, operation, and relinquishing of ownership of the Radville Community Hospital and Marian Home.

Sans titre
Donations series
CA ON00279 F01-S131 · Série organique · 1995-2017

The series contains records documenting the various activities of the London Donations Committee. These include charitable donations in Canada and abroad, educational bursaries given predominantly to community members in London and southwestern Ontario, as well as donor awards and recognitions received by the Sisters of St. Joseph. Records include administrative correspondence, annual reports, newsletters, press clippings, a magazine, photographs, certificates, and a plaque.

Sans titre
Northern Woman's Bookstore
Fonds · 1976 - 2016

Correspondence, business documentation, staff resources, photographs, and Literacy Group documents, kept by Margaret Phillips of the Northern Woman's Bookstore, of Thunder Bay, Ontario. The store opened in 1984 and had locations on Bay St. and Court Street, before having to close its physical location in 2016.

Kingsmill Family fonds
CA ON00353 AFC 388 · Fonds · c1840 - 2016

The fonds consists of letters, deeds, scrapbooks, photographs, advertisements, press clippings, ephemera and works of art related to individual family members, the family as a whole, and various family business ventures.

Sans titre
Collection Kelly Garnett
CA ON00402 KG · Collection · 1960-1974, 2016

La collection comprend 18 photos datant des années 1960 et 1970 de divers commerces et points d’intérêt de la ville de Hearst. S’y ajoutent trois photos de la famille Garnett, dont une datant de 2016. Les photos ont été numérisées.

Sans titre
St. Mary's Orphanage sous-fonds
CA ON00279 HF01-SF01 · Sous-fonds · 1852-2015

This sous-contains fundraising documents pertaining to rural collections and the Orphans’ Festival which show that the Sisters needed support from the surrounding community in order to operate the orphanage. Articles, tickets, programmes, and receipts from the annual Orphans’ Festival show the importance the event held, not only to the Sisters but also to Hamilton citizens. Financial records further illustrate how much money was needed to care for the orphaned children. The account books detail the necessary items Sisters purchased to successfully run the orphanage. The fee books show how much parents paid to foster their children. These records also demonstrate the needs the Sisters had on outside resources, like government grants and surrounding community funding. Documents pertaining to regulatory compliance are also found, including the 1965 Children’s Institutions Act and Regulations which outlines the rules the orphanage had to follow in order to operate within the law. Correspondence on a variety of topics is also present in the collection, including finance, education, and daily operations. There are photographs which offer a “snapshot” into the life of the orphanage. These images depict Sisters working in the orphanage, the Orphans’ Festival, children’s communion celebrations, and the dining hall. The sous-fonds also contains records created by the Advisory Committee of Mount St. Joseph Orphanage. These records outline the types of work the committee did, including structural changes to the building. There are several summaries of the history of St. Mary’s Orphanage, and a brief summary of the history of Mount St. Carmel Infants’ Home. The registers offer significant information about the children who remained in the care of the orphanage. These list information such as the orphan’s name, date of birth, religious denomination, nationality, date of admission and discharge, date of death [if applicable], and who took the child after he or she was discharged. There are also registers that list information about children who stayed for day stays, as well as children who were moved into foster homes. The sous-fonds contains information about orphans who received their religious sacraments, as well as baptismal records. Also found personal folders and admission cards, which provide information about application and departure, correspondence and parental addresses and occupations.

Sans titre
Margaret Phillips fonds
Fonds · 1931 - 2015

Margaret Phillips began her career in municipal recreation, and became an advocate and activist for feminist and social justice issues. She was a founder of the Northern Woman's Bookstore, an executive director of the Lakehead Social Planning Council, and on the board of directors of Inter Pares, among other work.

Sans titre
City of Vaughan Council fonds (RG 1)
CA ON00373 RG 1 · Fonds · predominant 1849-2014

Fonds consists of records that reflect the functions and activities of Council as a legislative and regulatory body in legal matters, taxation, justice and public protection, education, public health and welfare, finance, public accountability and planning. Records include, but are not limited to: working papers, minutes and resolutions, by-laws, reports to Council, and Court of Revision Records. The fonds chronicles Council activities and functions, and documents decisions and deliberations, and relationship with the civic administration, the Province of Ontario, the County of York, the Village of Woodbridge before 1971, and the Regional Municipality of York after 1971.

Sans titre
Thamesford Community collection
Pièce · 2008-2014

The fonds mostly consists of survey reports and other economic studies for Thamesford, between the years 2008 and 2014, that were created by or for the Thamesford Taking Action Group (T’TAGG) for which Marie Keasey served as Director.

Medaille Retreat House series
CA ON00279 F01-S094 · Série organique · 1969-2014

Series contains scrapbooks and photo albums, notes, cards, DVDs created and used by staff, meeting minutes, financial records from the Time Out program (1975-1980), program brochures, administrative records, annals from 1975-1990, newspaper articles about Medaille Retreat House, colour photographs, colour photograph negatives, and historical information about the retreat centre.

Sans titre
CA ON00154 2015.80-2015.80.8-2015.80.8.10 · Dossier · 2013
Fait partie de Our Memories: Downtown Port Hope Oral History Project

File consists of a DVD including Tim Haynes' "Our Memories: Downtown Port Hope" Oral History Project interview; and a paper copy of the interview transcript, 2013. The interview was edited and uploaded to YouTube with the following description: "Join David Doherty, [former] board member of the Port Hope Archives, as he informally interviews his friends Peter Elliott, Phil Watts and Tim Haynes, as part of "Our Memories: Downtown Port Hope."

Sans titre
CA ON00154 2015.80-2015.80.8-2015.80.8.16 · Dossier · 2013
Fait partie de Our Memories: Downtown Port Hope Oral History Project

File consists of a DVD including Wilf Quigley's "Our Memories: Downtown Port Hope" Oral History Project interview; and a paper copy of the interview transcript, 2013. The interview was edited and uploaded to YouTube with the following description: "In this instalment of Downtown Memories, we speak to local resident Wilf Quigley about his time working at the post office and helping with the 1980 flood."

Sans titre
CA ON00154 2015.80-2015.80.8-2015.80.8.19 · Dossier · 2013
Fait partie de Our Memories: Downtown Port Hope Oral History Project

File consists of a DVD including Phil Watts' "Our Memories: Downtown Port Hope" Oral History Project interview; and a paper copy of the interview transcript, 2013. The interview was edited and uploaded to YouTube with the following description: "Join David Doherty, [former] board member of the Port Hope Archives, as he informally interviews his friends Peter Elliott, Phil Watts and Tim Haynes, as part of "Our Memories: Downtown Port Hope."

Sans titre
CA ON00154 2015.80-2015.80.8-2015.80.8.20 · Dossier · 2013
Fait partie de Our Memories: Downtown Port Hope Oral History Project

File consists of a DVD including Allan White's "Our Memories: Downtown Port Hope" Oral History Project interview; and a paper copy of the interview transcript, 2013. The interview was edited and uploaded to YouTube with the following description: "Join the Port Hope Archives as we speak to local resident Allan White about his time owning Giffen's Hardware and other downtown memories."

Sans titre
CA ON00154 2015.80-2015.80.8-2015.80.8.2 · Dossier · 2013
Fait partie de Our Memories: Downtown Port Hope Oral History Project

File consists of a DVD including Evelyn Conn's "Our Memories: Downtown Port Hope" Oral History Project interview; and a paper copy of the interview transcript, 2013. The interview was edited and uploaded to YouTube with the following description: "Join the Port Hope Archives as we interview Port Hope resident Evelyn Conn. Evelyn recalls various stories of historic downtown Port Hope, Ontario for the "Our Memories: Downtown Port Hope" Oral History Project."

Sans titre
CA ON00154 2015.80-2015.80.8-2015.80.8.3 · Dossier · 2013
Fait partie de Our Memories: Downtown Port Hope Oral History Project

File consists of a DVD including Glen Cotter's "Our Memories: Downtown Port Hope" Oral History Project interview; and a paper copy of the interview transcript, 2013. The interview was edited and uploaded to YouTube with the following description: "Join the Port Hope Archives and Glen Cotter as we take a tour through old Port Hope, Ontario. Glen expertly recounts all the merchants and buildings through the downtown core, during the 1930s-1940s-1950s in this great historic video!"

Sans titre
CA ON00154 2015.80-2015.80.8-2015.80.8.7 · Dossier · 2013
Fait partie de Our Memories: Downtown Port Hope Oral History Project

File consists of a DVD including Peter Elliott's "Our Memories: Downtown Port Hope" Oral History Project interview; and a paper copy of the interview transcript, 2013. The interview was edited and uploaded to YouTube with the following description: "Join David Doherty, [former] board member of the Port Hope Archives, as he informally interviews his friends Peter Elliott, Phil Watts and Tim Haynes, as part of "Our Memories: Downtown Port Hope."

Sans titre