Affichage de 174 résultats

Objet d'information
7 résultats avec objets numériques Afficher les résultats avec des objets numériques
Fonds Françoise Roy
CA ON00431 F1-FF · Fonds · 1976-1984

Les dessins ont été fait à la fin des années 1970 et au début des années 1980, durant des séances de consultation avec madame Roy. Elle les avait préservés jusqu'au moment de les remettre à Léo Beaulieu en 2003, avec l'intention de les inclure dans la collection à venir : CIDE.

Fonds Guy Lizotte
CA ON00402 GL · Fonds · 1970 - 2001

Le Fonds Guy Lizotte comprend des documents textuels et sonores témoignant de la vie et de l’œuvre de son créateur. On y retrouve les premières versions de certains poèmes de ses œuvres publiés, des poèmes inédits, des contes et des notes au sujet des plantes que l’auteur affectionnait. Parmi les enregistrements sonores, un seul n’a pas été conservé.

Lizotte, Guy (GL)
Fonds Osmond Kendall
CA ON00419 KEN · Fonds · 1944-1971

Le fonds comprend de la correspondance, des manuscrits, des rapports, des mémoires, des photos, des négatifs et d’autres documents relatifs au travail d’Osmond « Ken » Kendall, ingénieur du son et du cinéma et inventeur du Composer-Tron. Il est classé en quatre séries : KEN-1, Recherche cinématographique; KEN-2, Télévision; KEN-3, Composer-Tron; et KEN-4, Divers.

Kendall, Osmond, 1909-1996
Friends of Music Programmes, 1976-1999
2019.5.1 · Dossier · 1976 - 1999

Series includes programmes from various Friends of Music events, 1976-1999. All events took place at Port Hope United Church unless otherwise noted. a) Oshawa Symphony Orchestra, December 11 1977 b) Oshawa Symphony Orchestra, May 11 1980 c) Peterborough Symphony Orchestra, October 29 1978 d) 'The Messiah' by Northumberland Symphony Orchestra and Philharmonic Choir, April 2 1980 e) Anton Kuerti, November 29, 1981 f) Hagood Hardy, February 20 1983 g) Hamilton Philharmonic, April 24, 1983 h) George Zukerman, November 20 1983 i) An Evening of Opera with Roxolana Roslak, Jean Macphail, Gary Rideout, Stuart Hamilton, March 11 1984 j) Maureen Forrester and Derek Bampton, April 15 1984 k) The Tallis Choir, November 18 1984 l) North York Symphony, April 28 1985 m) Jon Kimura Parker, October 27 1985 n) Hugh McLean, January 19 1986 o) Gabrieli Brass, April 20 1986 p) Vancouver Chamber Choir, February 22 1987 q) Anagnoson and Kinton, March 2 1987 r) The Moscow Woodwind quintet, March 6 1987 s) Kingston Symphony, March 27 1987 t) Mary O'Hara, October 16 1987 u) The King's Singers, November 27 1987 v) The Allegri String Quartet, March 26 1988 w) Angela Hewitt, April 24 1988 x) Kitchener Waterloo Symphony, November 18 1988 y) Elmer Iseler Singers, December 10 1988 z) The Amadeus Ensemble, April 29 1990 aa) Carrol McLaughlin, February 18 1989 bb) Mirelle Lagace, March 31 1989 cc) Great Lakes Brass, May 12 1989 dd) Toronto Symphony at Port Hope High School, September 30 1990 ee) 'In Memorian' Helen Kyle ff) Louis Lortie, November 23 1990 gg) I Musici De Montreal with Anton Kuerti, February 8 1991 hh) Loreen McKennit, March 17 1991 ii) American Boychoir, April 21 1991 jj) Gene Dinovi and James Campbell, April 18 1998 kk) Le Studio De Musique Ancienne de Montreal, December 11 1999 ll) Daniel Domb and Oshawa Symphony Orchestra, May 16 1976

Fonds André Paiement
CA ON00159 P124 · Fonds · 1956-1978

Le fonds d’archives témoigne des activités de création et des réalisations d’André Paiement dans le domaine des arts et de la culture. Les documents illustrent aussi l’impact que ses réalisations ont eu sur la communauté franco-ontarienne et la communauté francophone du Canada. De plus, ce fonds d'archives documente les groupes au sein duquel Paiement a œuvré. Ainsi on y retrouve des documents de La Troupe de l'université Laurentienne, du Théâtre du Nouvel Ontario ainsi que du groupe de musique CANO.

En effet, les dossiers documentent les créations littéraires d’André Paiement au sein de La Troupe de l’université Laurentienne et du Théâtre du Nouvel Ontario (TNO). De plus, les annotations des manuscrits des pièces de théâtre ainsi que les photographies documentent les différents rôles joués par Paiement, l’acteur. Les dossiers de presse témoignent du rayonnement d’André Paiement et des groupes avec lesquels il a œuvré (TNO et CANO-musique). On y retrouve entre autres, des photographies, programmes de pièces de théâtre, coupures de presse, mais aussi des notes manuscrites et textes du groupe CANO-musique. Les documents personnels tel que la correspondance, permettent une incursion dans la vie privée d'André Paiement. En effet la correspondance offre une autre perspective sur le cheminement d'André Paiement dans le monde de la création et favorise un aperçu d'André Paiement, l'homme privé.

Le fonds contient 4 séries : A- Personnel ; B- Gestion ; C- Création littéraire ;
D- Rayonnement.

Sans titre
Fonds La Ruche des artistes Inc.
CA ON00159 P138 · Fonds · 1973-1990

Les dossiers du fonds d'archives témoignent de l’essence même de La Ruche des artistes, des activités et réalisations de ce groupe de francophones de Sudbury. En effet, les dossiers de gestion nous informent tant sur les aspects administratifs et financiers que sur les activités culturelles présentées. Ainsi ce fonds d’archives comprend entre autres : procès-verbaux, états financiers, documents de gestion, correspondance d’affaires, recettes des soirées organisées, demandes de subvention, listes des membres, listes des artistes, communiqués de presse, album photo, programmes des soirées et autre matériel de promotion. De plus, ce fonds d’archives nous renseigne sur le développement d’un réseau culturel francophone au sein duquel participait La Ruche des artistes avec, entre autres, La Slague, le Théâtre du Nouvel-Ontario, l’Association canadienne française de l’Ontario (ACFO), l’Association des étudiants francophones (AEF).

Sans titre
Michael Gallagher fonds
CA ON00159 P222 · Fonds · n.d.; 1967-2018 (predominant 1975-1985)

Le Fonds Michael Gallagher est constitué de matériel graphique, de documents textuels, d'enregistrements sonores, d'enregistrements vidéo et de livres qui documentent la carrière professionnelle de Michael Gallagher. La majorité des documents proviennent du travail de Gallagher pour CANO musique, principalement entre les années 1975 et 1985, et reflètent l'étendue des objectifs de l'organisation, ainsi que les nombreux rôles que Gallagher y a joués. Le fonds contient également des documents relatifs au temps que Gallagher a passé en tant que membre de la Coopérative des artistes du Nouvel-Ontario (C.A.N.O.) dans les années précédant la fondation de CANO musique, ainsi que plusieurs projets de conception graphique entrepris après la dissolution de groupe de musique.

Les documents graphiques du fonds représentent un ensemble important d'œuvres créées par Michael Gallagher, principalement en tant que photographe et directeur artistique de CANO musique. Les documents photographiques comprennent des images pour les couvertures d'albums de CANO, des photos publicitaires du groupe, des photos de CANO en concert, ainsi que des photos individuelles des membres du groupe. Non seulement ces images illustrent les changements des membres du groupe au fil du temps, mais elles documentent également certains des studios d'enregistrement et des salles de concert où CANO a joué au fil des ans. Le fonds contient également de nombreuses maquettes d'albums, de matériel promotionnel et d'affiches de CANO, ainsi que des illustrations originales des logos de CANO, reflétant les différentes étapes du processus de création de Gallagher. Des affiches pour la promotion des albums de CANO et de concerts spécifiques sont également inclus. Le fonds contient aussi d'autres concepts visuels et dessins créés par Michael Gallagher pour d'autres organisations de Sudbury, tels que des affiches, du matériel promotionnel et des maquettes papier pour La nuit sur l'étang, le Northern Lights Festival Boréal et le Théâtre du Nouvel-Ontario.

En plus de documents graphiques, le fonds contient aussi plusieurs documents textuels principalement reliés à CANO musique dont de la correspondance de et à Michael Gallagher, ainsi que des documents qui nous renseignent sur l'histoire du groupe et certains autres telles que les paroles des chansons disponibles tant en anglais qu’en français qui illustrent la façon de travailler du groupe et illustre aussi la fierté que CANO a toujours eue de s'adresser à ses fans dans les deux langues officielles.

On y retrouve aussi une sélection d'agendas de Gallagher et des documents administratifs reliés à son rôle au sein de CANO tels que des contrats et des rapports financiers qui permettent un aperçu de la base même du fonctionnement coopératif du groupe de musique puisqu'ils énoncent des clauses telles que le partage égal entre les membres. Ces documents sont complétés par une collection exhaustive de coupures de presse qui fournissent des informations sur le groupe, ainsi que l’accueil reçu au Canada et aux États-Unis.

Le fonds contient également plusieurs autres types de documents, dont 14 livres, dont plusieurs sont des éditions limitées et contiennent des inscriptions personnelles, quatre 45 tours CANO, une version anglaise de l'album Au nord de notre vie, et une cassette VHS du documentaire : CANO, Notes sur une expérience collective, produit par l’Office National du Film. Ces enregistrements servent en outre à positionner Michael Gallagher au sein du réseau actif d'auteurs et d'artistes franco-ontariens dans le nord de l'Ontario au cours des années 1970 et 1980, ainsi qu'à souligner la place prépondérante de CANO au sein de cette communauté.

Gallagher, Michael
Avrom Isaacs fonds
CA ON00370 F0134 · Fonds · 1942-1996

Fonds consists of business records of The Isaacs Gallery (TIG) (1942-1991), consisting of correspondence, exhibition catalogues, mailings and financial records (1984-1986); artist files (1961-1988), consisting of correspondence, biographical sketches, press clippings, and other material relating to artists represented by Isaacs (e.g., Dennis Burton, Graham Coughtry, William Kurelek, Michael Snow and Joyce Wieland) and some who were not represented by him; artist portfolio files (1955-1988), consisting of press clippings and catalogues of their works; and promotional files (ca. 1960-1989) relating to the Isaacs Gallery.

Sans titre
Alan Lessem fonds
CA ON00370 F0243 · Fonds · [ca. 1956]-1994

Fonds consists of copies of published and unpublished papers, journal articles, conference papers and reviews written by Lessem, course material, a copy of his M.Litt thesis, "The Style and Structure of Frescobaldi's Keyboard Ricercari and Fantasias", and other material that documents his career as an academic.

Sans titre
bill bissett fonds
CA ON00370 F0266 · Fonds · 1948-1999, predominant 1962-1992

The fonds mainly documents bill bissett's activities as poet, visual artist, musician, and editor of Blewointment Press. The fonds consists of the following series: Personal papers, 1948-1999; Professional papers, 1962-1992; Material by and about others, 1967-1992; Photographs, 1962-1992; Memorabilia; Sound recordings, 1967-1992.

Sans titre
CA ON00370 F0280 · Fonds · 1950-1990

The fonds consists of correspondence, typescripts, financial records and related material of the Canadian Speakers' and Writers' Service Ltd for the period, 1950-1990. The client files have been arranged in two different ways: alphabetically by name of the client or, chronologically, with an alphabetic sub-division under each year. This includes correspondence to and from clients, as well as correspondence with publishers, the media, sponsors of talks, radio and television producers, and others, publicity, and material relating to CSWS clients. For several of the clients the files also include resumes, photographs (for publicity purposes), schedules, travel arrangements, newspaper clippings, reader's reports, royalty statements, and contracts. The clients include Earle Birney, Harry Boyle, Celia Franca, Larry Henderson, Frank Rasky, McKenzie Porter, Clyde Gilmour, Stanley Burke, sports personalities (Lord Athol Layton, 'Cookie' Gilchrist), Ben Wicks, and Marshall McLuhan, among others. There are also typescripts of works (novels, memoirs, plays, radio scripts, television scripts, musical scores) by several authors, including established writers and unpublished (and unsolicited) novels, articles, short stories, and similar material. Financial records include invoices, cancelled cheques, bank deposit slips, cash books, etc. In addition, there are office diaries for the period, 1951-1965. There are copies of professional publications, publishers' catalogues, anthologies of plays, newsletters, copies of labour agreements between the Canadian Broadcasting Corporation and ACTRA, ACTRA documents (constitution, etc), newspaper clippings, correspondence and related material from potential employers of CSWS' clients. There is a separate collection of the correspondence of Marshall McLuhan, which was utilized in a published Correspondence volume, edited by his wife and Matie Molinaro, president of CSWS. In addition, there are galleys of McLuhan works ('Laws of the media,'), correspondence and reports of the Centre for Culture and Technology, lecture invitations, various television and film proposals, scripts, and related correspondence, as well as material about McLuhan (books, articles, newspaper clippings, etc), and the 'Management game,' which includes a sample deck of cards used in the game as well as orders for the game. There are also audio tape cassettes, and video tape cassettes, of recordings and interviews of CSWS clients' work, including, Victor Davies, Allan Gould, Lister Sinclair, and others.

Sans titre
CA ON00370 F0285 · Fonds · 1973-1980

The fonds consists of printed material, correspondence, photographs, slides, and related material of the Centre for Experimental Art and Design. The correspondence includes: correspondence with artists, galleries and other arts groups in Canada and overseas, dealing with CEAC exhibitions, CEAC-sponsored travelling shows, and communications concerning gallery events. There is also material dealing with granting agencies, including the Ontario Arts Council and the Canada Council. Also included is correspondence relating to the OCA and CC decisions to suspend funding to CEAC, letters of reaction from CEAC members and supporters. The fonds also has grant proposals and covering documentation, and other material. The fonds also contains various documents written by members of the collective defining the 'new ideology' which would usurp the cultural and political elites, define a post-modern aesthetic. There is also material on related artistic and intellectual ideas. There are newspaper clippings of CEAC events and exhibitions both from Canadian and foreign newspapers, invitations to events, flyers and other announcements of forthcoming events, and clippings about other performance and avant-garde arts in other cities and countries. The photographs and slides concern performances at CEAC, including material related to 'Crash and Burn'.

Sans titre
Edith Fowke collection
CA ON00370 F0368 · Fonds · 1972-1979

The collection consists of the Ontario Folklore Archives which includes student essays and cassettes of folklore in Canada. Subjects discussed in the student essays include folk medicine, folklore from regions in Ontario and Canada (Oshawa, Ontario, Feversham, Ontario, Newfoundland), from cultural groups (Jews, Ukrainians, French Canadians), musical folklore, social folklore (children's jokes, urban graffiti), and related topics. In addition, there are recordings on audio cassettes and audio reels of Scottish folk songs and customs, old-time fiddling, songs of the Scottish regiment and of other subjects.

Sans titre
Ernesto Vinci fonds
CA ON00370 F0439 · Fonds · 1898-1999

The fonds mainly documents Ernesto Vinci's career as a singer. It also partially documents his activities as a teacher at the University of Toronto.

Sans titre
Bruce Pittman fonds
CA ON00370 F0465 · Fonds · 1966-2004

The fonds consists of material that documents Pittman's work in film and television and includes scripts, storyboards, correspondence, financial records, publicity material, shooting schedules, edit sheets, research material, grant applications and other related material. It includes photographs taken during the production of a number of his films and audio-visual records in various formats that document the various stages in the making of film and television productions with which Pittman was involved. There is considerable material relating in particular to "Shattered City". The fonds also includes a series of audio recordings of interviews conducted by Pittman for "Saturday Night at the Movies" with film directors including Bernardo Bertolucci, Robert Altman, and Norman McLaren among others.

Sans titre
Professor Michael Peterman fonds
CA ON00333 15-002 · Fonds · 1996-2009

Fonds is comprised of research material, notes, typescripts, manuscripts, and correspondence pertaining to Winona, or, The Foster Sisters, co-edited and published by Professor Michael Peterman and Professor Len Early (Peterborough: Broadview Editions, 2007).

Sans titre
Munroe Scott fonds. Additions
Fonds · 1949-2014

Fonds is comprised of materials pertaining to the life and career of playwright and author Munroe Scott. Included are miscellaneous correspondence files as well as manuscripts, correspondence, copyright permissions, research files, publicity materials, and reviews pertaining to his several books and plays. Included are 39 cassette tapes (and transcripts) of interviews by Munroe Scott with Dominion Sculptor Eleanor Milne and with authors, artists, and academics associated with Milne's work.

Sans titre
Koffler Centre of the Arts fonds
CA ON00210 100 · Fonds · 1967 - 2013

Fonds consists of records documenting the activities and functions of the Koffler Centre of the Arts and its role in bringing Jewish-inspired visual, dance, dramatic and musical arts to the community. Included are records related to its Board of Directors and committees, its former affiliation with the Bathurst Jewish Community Centre and the YM-YWHA, building campaigns, financial operations, art exhibitions, the Jewish Book Fair and Bookmark Project, educational programming, performances and special events. Records include meeting minutes, memoranda, correspondence, committee reports, budget and financial statements, press clippings and reviews, program guides, art exhibition catalogues, artist statements and CVs, promotional material, photographs, architectural drawings, a sound recording and moving images. The fonds is arranged into the following ten series: Board of Directors, Committees, Planning and Development, Financial and Administrative, Public Relations, Educational Programming, Book Fair, Art Exhibitions, Performances and Events and the Bookmark Project.

Sans titre
Betty McArthur fonds
Pièce · 1949-2002, nd.

The fonds consist of various materials related to the career of Betty McArthur including reproductions of her pen and ink sketches of scenes of Woodstock and photographs taken by her of Woodstock homes as well as photos of herself painting. In addition, the fond includes several miscellaneous items including copyright for her book “Fine Lines Around Woodstock”, a programme of a 1996 Show at the Woodstock Art Gallery of her work, and newspaper articles.

Sans titre
Entertainment Department fonds
ON00421 RG 10 · Fonds · 1952-1999; predominant 1981-1999

The Entertainment Department fonds, RG 10, is arranged and described at the series level, with an accompanying file list. The fonds consists of a single series: Subject Files (RG 10-0-1).

Textual records in the fonds consist of correspondence, reports, contracts, schedules, minutes, charts and policies related to the Entertainment Department staff, musicians, performers and other entertainers, competition contestants, and CNE visitors. Graphic and printed materials include photographs of dancers, parades and parade floats, costumed characters, music and dance competitions, and other events coordinated by the Entertainment Department, as well as pamphlets and brochures.

Few documents exist for the years 1952-1980 (for further records from this time period, see RG 10-2, Music Department fonds). No records exist for the year 1984. When the CNE became independent in 2013, they retained their administrative and operational records from that year. Those records, and any new records created after that date, are the property of the CNE and are stored in the CNE offices or the CNE Archives. As a result, only one further accrual is expected for RG 10 for the records created between 2000 and 2012, which still fall under the retention schedule as of 2018.

Sans titre