Affichage de 38 résultats

Objet d'information
3 résultats avec objets numériques Afficher les résultats avec des objets numériques
Opera Laurier fonds
CA ON00362 RG-103 · Fonds · 1971-2022

Fonds contains records relating to Opera Laurier performances including programs, promotional material, planning material, audio recordings and video recordings.
For many performances, the records include production books outlining stage blocking, lighting cues and other information as well as annotated scores.

Sans titre
Music Department fonds
ON00421 RG 10-2 · Fonds · 1952-1981; predominant 1974-1980

The Music Department fonds, RG 10-2, is arranged and described at the series level, with an accompanying file list. The fonds consists of two series: Jack Arthur files (RG 10-2-1) and Subject Files (RG 10-2-2).

Textual records in the fonds consist of correspondence, reports, schedules, minutes, and publicity material related to the Music Department and Grandstand show staff, musicians, performers and other entertainers, competition contestants, and CNE visitors. Graphic and printed materials include photographs of dancers, performer headshots, and other events coordinated by the Music Department, as well as sheet music from the 1953 Grandstand show.

Few documents exist for the years 1960, 1962, 1973, and 1981. No records exist for the years 1954 to 1956, 1959, and 1963 to 1972.

Sans titre
Entertainment Department fonds
ON00421 RG 10 · Fonds · 1952-1999; predominant 1981-1999

The Entertainment Department fonds, RG 10, is arranged and described at the series level, with an accompanying file list. The fonds consists of a single series: Subject Files (RG 10-0-1).

Textual records in the fonds consist of correspondence, reports, contracts, schedules, minutes, charts and policies related to the Entertainment Department staff, musicians, performers and other entertainers, competition contestants, and CNE visitors. Graphic and printed materials include photographs of dancers, parades and parade floats, costumed characters, music and dance competitions, and other events coordinated by the Entertainment Department, as well as pamphlets and brochures.

Few documents exist for the years 1952-1980 (for further records from this time period, see RG 10-2, Music Department fonds). No records exist for the year 1984. When the CNE became independent in 2013, they retained their administrative and operational records from that year. Those records, and any new records created after that date, are the property of the CNE and are stored in the CNE offices or the CNE Archives. As a result, only one further accrual is expected for RG 10 for the records created between 2000 and 2012, which still fall under the retention schedule as of 2018.

Sans titre
Michael Gallagher fonds
CA ON00159 P222 · Fonds · n.d.; 1967-2018 (predominant 1975-1985)

Le Fonds Michael Gallagher est constitué de matériel graphique, de documents textuels, d'enregistrements sonores, d'enregistrements vidéo et de livres qui documentent la carrière professionnelle de Michael Gallagher. La majorité des documents proviennent du travail de Gallagher pour CANO musique, principalement entre les années 1975 et 1985, et reflètent l'étendue des objectifs de l'organisation, ainsi que les nombreux rôles que Gallagher y a joués. Le fonds contient également des documents relatifs au temps que Gallagher a passé en tant que membre de la Coopérative des artistes du Nouvel-Ontario (C.A.N.O.) dans les années précédant la fondation de CANO musique, ainsi que plusieurs projets de conception graphique entrepris après la dissolution de groupe de musique.

Les documents graphiques du fonds représentent un ensemble important d'œuvres créées par Michael Gallagher, principalement en tant que photographe et directeur artistique de CANO musique. Les documents photographiques comprennent des images pour les couvertures d'albums de CANO, des photos publicitaires du groupe, des photos de CANO en concert, ainsi que des photos individuelles des membres du groupe. Non seulement ces images illustrent les changements des membres du groupe au fil du temps, mais elles documentent également certains des studios d'enregistrement et des salles de concert où CANO a joué au fil des ans. Le fonds contient également de nombreuses maquettes d'albums, de matériel promotionnel et d'affiches de CANO, ainsi que des illustrations originales des logos de CANO, reflétant les différentes étapes du processus de création de Gallagher. Des affiches pour la promotion des albums de CANO et de concerts spécifiques sont également inclus. Le fonds contient aussi d'autres concepts visuels et dessins créés par Michael Gallagher pour d'autres organisations de Sudbury, tels que des affiches, du matériel promotionnel et des maquettes papier pour La nuit sur l'étang, le Northern Lights Festival Boréal et le Théâtre du Nouvel-Ontario.

En plus de documents graphiques, le fonds contient aussi plusieurs documents textuels principalement reliés à CANO musique dont de la correspondance de et à Michael Gallagher, ainsi que des documents qui nous renseignent sur l'histoire du groupe et certains autres telles que les paroles des chansons disponibles tant en anglais qu’en français qui illustrent la façon de travailler du groupe et illustre aussi la fierté que CANO a toujours eue de s'adresser à ses fans dans les deux langues officielles.

On y retrouve aussi une sélection d'agendas de Gallagher et des documents administratifs reliés à son rôle au sein de CANO tels que des contrats et des rapports financiers qui permettent un aperçu de la base même du fonctionnement coopératif du groupe de musique puisqu'ils énoncent des clauses telles que le partage égal entre les membres. Ces documents sont complétés par une collection exhaustive de coupures de presse qui fournissent des informations sur le groupe, ainsi que l’accueil reçu au Canada et aux États-Unis.

Le fonds contient également plusieurs autres types de documents, dont 14 livres, dont plusieurs sont des éditions limitées et contiennent des inscriptions personnelles, quatre 45 tours CANO, une version anglaise de l'album Au nord de notre vie, et une cassette VHS du documentaire : CANO, Notes sur une expérience collective, produit par l’Office National du Film. Ces enregistrements servent en outre à positionner Michael Gallagher au sein du réseau actif d'auteurs et d'artistes franco-ontariens dans le nord de l'Ontario au cours des années 1970 et 1980, ainsi qu'à souligner la place prépondérante de CANO au sein de cette communauté.

Gallagher, Michael
John Doerr fonds
CA ON00159 P221 · Fonds · 1973-2018

Le John Doerr Fonds témoigne de la vie professionnelle de Doerr en tant que musicien, compositeur, producteur de musique et administrateur. La complétude des dossiers permet non seulement de mettre en lumière les réalisations et activités de Doerr, mais aussi trace le parcours du groupe CANO musique.

Composé des dossiers des différents administrateurs du groupe CANO musique soit, John Doerr, André Paiement et Gary McGroarty, les dossiers couvrent l'aspect juridique de la gestion d'un groupe musical et de son administration financière. Les dossiers traitent donc de la promotion (marketing), de la production de concerts et de disques, et de la création musicale et de paroles de chansons, et couvrent dès les débuts du groupe CANO musique et de la participation de Doerr au groupe, jusqu’à à la dissolution du groupe et à la fondation ultérieure de Majoma Music.

Le John Doerr Fonds documente non seulement ses différents rôles, ses créations et réalisations au sein de CANO musique, mais il donne également un aperçu des différents aspects administratifs et de gestion d'un groupe de musique pendant les années 1975 à 1985. En outre, le fonds décrit les différents processus, les procédures et interactions avec les maisons de disques, ainsi que les stratégies de marketing et de promotion de cette époque.

Le rôle de John Doerr en tant qu'administrateur et responsable de la gestion financière de CANO est bien documenté. Doerr a assumé la responsabilité des comptes après le décès d'André Paiement et c’est alors que les dossiers de 1975-1978 lui ont alors été transférés.

Les documents financiers se composent principalement de relevés bancaires, de budgets, de documentation sur les dépenses et revenus. On y retrouve aussi de la correspondance et de relevés mensuels de redevances. Les dossiers donnent un aperçu des coûts de fonctionnement des concerts et des tournées, ainsi que des coûts associés aux activités telles que l'enregistrement, les répétitions, l'achat d'instruments de musique et les coûts d'assurance associés à ces différentes activités. Les dossiers témoignent également de leur organisation et de leur fonctionnement en tant que coopérative. Alors que les relevés mensuels des redevances des droits d'auteur énumèrent chaque chanson et le montant reçu pour chacune d'entre elles, ils esquissent également la popularité de leurs chansons dans une période précise. Une partie de la correspondance nous informe sur les contrats et les ententes avec les maisons de disques, mais aussi concernant les organisations de tournées et de festivals tout comme à propos de demandes/offres de participation à des festivals. Mentionnons entre autres, la tournée du bicentenaire de l'Ontario ou encore la représentation du Canada par le groupe CANO au Japon. Le courrier documente aussi les soumissions pour les différents services que le groupe offrait tels que la mise en scène, le matériel de sonorisation et la production de musique.

L’aspect création est documenté par les partitions musicales, les paroles des chansons et la correspondance qui nous informent plus spécifiquement sur John Doerr en tant que musicien, compositeur et producteur. En effet, les partitions de nombreuses chansons de CANO - certaines avec des annotations - donnent des indications sur le processus de création collective de la musique et des paroles, ainsi que sur la traduction des paroles des chansons. Si certaines partitions sont spécifiquement destinées aux parties de guitare basse, d'autres sont des musiques de film. Doerr et Aymar ont composé de la musique et produit les partitions de films, ainsi que des thèmes pour des émissions télévisées comme Légalement parlant (TFO) ou Great Movies (CityTV). Une ébauche d'images de tournage vidéo avec des notes pour synchroniser la musique décrit une partie du processus pour ce type de composition. On y trouve également des textes de "présentation des membres du groupe utilisés lors des concerts, avec des notes sur la musique à jouer, l'ambiance, et même la mise en scène des musiciens. Mentionnons aussi que le fonds contient certains journaux personnels de Doerr avec des notes sur les répétitions, les tournées et les activités quotidiennes.

De nombreux dossiers documentent les projets entrepris par le groupe après sa dissolution. Bien que tous les projets n'aient pas été réalisés, le fonds contient une documentation et une correspondance importantes sur certains projets, tels que les ententes pour la production de l'album de CANO The Millennium Collection: The Best of/Les Meilleurs Succès CANO, et les différentes ententes avec tous les partenaires pour la réalisation du projet. Des transcriptions d'entrevues avec certains membres de CANO musique qui parlent du temps lorsqu’ils étaient membres du groupe et de différents événements se trouvent également dans les dossiers sur le ‘projet CANO’. Sont aussi inclus dans le fonds de la correspondance des fans, et les photos prises par ceux-ci lors des concerts de CANO.

Le fonds contient également les dossiers de Gary McGroarty, qui était le gérant du groupe. Il a remis ses dossiers à John Doerr lorsqu’il a quitté le groupe. Ces dossiers sont principalement constitués de contrats avec des maisons de disques, de documents juridiques sur la propriété des droits d'auteur pour les chansons de CANO mais aussi en ce qui concerne les différents concerts. Les adhésions, les enregistrements, les paiements effectués aux différentes associations et syndicats ainsi que la correspondance avec ces organisations se trouvent également dans ces dossiers. Certains horaires de répétitions et de déplacements sont inclus. Le matériel de marketing et de promotion composé de la correspondance, des avis envoyés à des magazines spécialisés, des journaux, des dossiers de presse et également du matériel promotionnel tel que des cartes, des affiches, du papier à en-tête avec le logo officiel de CANO illustrent quelques-unes des différentes stratégies de marketing utilisées par le groupe.

Doerr, John W.
Don Hill fonds
CA ON00159 P193 · Fonds · 1975-1979

The fonds consists of five sound recordings that attest to Don Hill’s professional work and research in Northern Ontario in the 1970s. Two copies of the double-LP vinyl record Men of the North Are We (1975), a collection of oral history interviews recorded throughout Northern Ontario by Don Hill and Anne Prevost, reflect Hill’s interest in both sound art, and documenting the traditions and work of pioneers in the area. Also included in the fonds are two 8-track tapes by the musical group CANO (Tous dans l’même bateau and Au nord de notre vie), as well as one electronic file of an interview with Wasyl Kohut, CANO’s violinist, by Don Hill (recorded December 31, 1979). These recordings highlight Hill’s professional work in radio, as well as his interest in the cultural landscape of Northern Ontario in the 70s.

Sans titre
Fonds Osmond Kendall
CA ON00419 KEN · Fonds · 1944-1971

Le fonds comprend de la correspondance, des manuscrits, des rapports, des mémoires, des photos, des négatifs et d’autres documents relatifs au travail d’Osmond « Ken » Kendall, ingénieur du son et du cinéma et inventeur du Composer-Tron. Il est classé en quatre séries : KEN-1, Recherche cinématographique; KEN-2, Télévision; KEN-3, Composer-Tron; et KEN-4, Divers.

Kendall, Osmond, 1909-1996
Rodney Garth Mayor fonds
CA ON00416 F12 · Fonds · 1952 - 1953

Fonds consists of records relating to the publicity of the Appleby College Coronation Choir. Records include itinerary correspondence, greeting cards, and a scrapbook with newspaper clippings, as well as one boxing photograph.

Sans titre
Brad Brown fonds
CA ON00416 F09 · Fonds · 1949 - 1954 ; 2014

Fonds consists of material of Brad's time as a student at Appleby College. In particular, it includes material pertaining to his time as a member of the school's Coronation Choir. Fonds consists of two series: Coronation choir and School days.

Sans titre
St. Joseph's School of Music sous-fonds
CA ON00279 F01-SF03 · Sous-fonds · 1914-1995

This sous-fonds contains materials related to the activities of the St. Joseph's School of Music, including rosters of staff and students, music festival results, sheet music, photographs and scrapbooks.

Sans titre
CA ON00279 F01-SF01 · Sous-fonds · 1955-2001

The sous-fonds consists of a variety of materials related to the Sisters of St. Joseph Concert Band, including photographs, various textual records, scrapbooks, audio cassettes, and compact discs.

Sans titre
Sister Cathleen Flynn series
CA ON00279 F01-S146 · Série organique · 1947-2017

The series contains photographs, biographical material pertaining to her election to General Council, her MA in Sacred Theology from Regis College in 1983, her Doctor of Ministry degree from Toronto School of Theology in 1990, her employment at Regis College as Director of the MA in Ministry and Spirituality Program, various news-clippings, a hand painted Feast Day album, a hand painted card from the Precious Blood Sisters in 1979, and various Jubilee memorabilia. The series also contains different versions of Sister Cathleen’s curriculum vitae, a report by her about a pilgrimage she made to Europe and the Holy Land, and a paper written about Sister Cathleen by her grandson, Brandon Graham, in 2017.

Much of this series is made up of reports to the General Chapter from various Sisters in 1979. There is extensive material on the topic of catechetics, religious education and the future for Sisters in parish ministry. In a letter to the Secretary of State, Vatican Apostolic College, Mother Mary Brendan reported on the success of literacy programs provided to Portuguese immigrants in London. A report from the Archdiocese in Edmonton describes the need for a five-year National Religion Program consisting of teams of Sisters providing instruction in Catholic schools, and the involvement of lay people to provide instruction to adults.

A report on the activities of the St. Joseph’s School of Music 1975-1979 discusses the renovation of the Recital Hall, instruction in piano, singing, violin and music theory for 390 students annually, participation in the Royal Conservatory of Toronto and the Western Conservatory, a scholarship fund, professional development for the Sisters and the hosting of and participation in local music festivals. A report by one Sister in April, 1979 expresses uncertainty as to the future of the music school.

In early 1979, Mother Mary Brendan wrote to Sisters across the country seeking their views in response to the promulgation of Vatican II, the Pastoral Constitution of the Church in the Modern World. One Sister wrote with concern for the socio-economic interests of the Third World and rising tensions within the Christian communities about how to respond. In another report, Sister St. Patrick Joyce outlined what were novel recommendations for the treatment of alcohol addiction and the concept of detoxification centres. Sisters committed to the continuation of work of the Boulee Street mission which served the needs of a low income neighborhood in London and support for those in jail. In another report, a Sister wrote on the topic of evangelization and Christian renewal in a climate of diversity, pluralism and the attraction to Eastern spiritual disciplines. In another report, one Sister called for an increased commitment to youth and adults through solid religious instruction and the teaching of prayer. There is also a survey, report, and recommendations prepared for the Most Reverend J.N. MacNeil by the Ad Hoc Committee for Pastoral Assistants in the Archdiocese of Edmonton, February 1979 outlining the scope of work and hiring of pastoral assistants to aid priests in their work.

On the topic of the higher incidence of divorce and the Marriage Tribunal, Sisters recommended that more women study, teach and write about the Canon law conventions and procedures in jurisprudence. There are several reports outlining emergent changes within the healthcare system related to governance, administration, funding, personnel, medico-moral issues, medical treatments, and technology. Sisters confirm there was a common need for continued pastoral care at the hospitals in London, Sarnia, and Windsor. It was observed that there were increasing needs for retreats for Sisters and lay volunteers offered by the Medaille House in London and for societal formation, or a reorientation to religious life.

This series contains sixteen speeches written by Mother Mary Brendan and a paper she wrote for the Synod on the role of religious women in the community through teaching, hospital care, administration, and social work. Certificates of her educational achievements and professional memberships dating from 1947 to 2001 are included along with a certificate she received with a medal from Queen Elizabeth.

Sans titre
CA ON00279 F01-S127 · Série organique · 1943-1971

Series contains of bulletins, newsletters, and newspaper clippings discussing the School of Christ program. It also contains a variety of photographs depicting its participants and organizers. There is one audio cassette of Sister Mary Margaret Childs, director of the senior choir, talking about her memories of the program, and one vinyl plaque presented to Sisters Mary Margaret Childs and Maureen Dalton from a group of alumni.

Sans titre
Sacred Heart Convent series
CA ON00279 F01-S124 · Série organique · 1914-2008

Series contains Sister Norita Keenan’s single page memoir, a postulant requirement list, souvenir booklet of the Diamond Jubilee, chaplain list, meal seating plan, farewell ceremony agenda and schedule, photographs, land and property maintenance receipts, property sketch, chronology of property transfers and sales, rededication ceremony program and speech, letter from General Superior to Sisters, decorative Christmas card and envelope with list of donors of a car, newspaper clippings, student created books, and Bach sheet music owned by Cesar Borre.

Sans titre
Mount St. Joseph Motherhouse series
CA ON00279 F01-S123 · Série organique · 1912-2008

The series contains correspondence, newsletters, photographs, scrapbooks, postcards, diagrams, clippings, bulletins, brochures, programs, song sheets, posters, publications, dramatic scripts, and reports. This material is related to the history of the third Mother House of the Sisters of St. Joseph in London, which was called Mount St. Joseph. There is information about the construction of the building and detailed information about its special features and decoration, including the Immaculate Conception Chapel, and its grounds, particularly the Grotto. The records also relate to planning the construction of, and move to, the Sisters’ residence in 2007, and the sale of the Mount St. Joseph building and property. There are records which reflect communal life in the convent, including the various organized groups, events, and dramatic and musical entertainment, and menus, meal planning, and recipes. The series contains records related to men religious who served at the Mother House, and other Diocesan correspondence. Information about both Fatima Hall and Ignatia Hall can be found, including the various uses of space in these buildings.

Sans titre
Community Days series
CA ON00279 F01-S095 · Série organique · 1988-2004

This series documents the Community Days. The series contains material covering ten different years. The Community Days were not held every year, but Assembly meetings were held every two years, and Chapter meetings were held every four years. The series contains various materials related to these meetings. Some of the most interesting materials include, for example, a Windsor workshop that taught Sisters to experience negotiation, meditation, and to practice active listening communication; the celebration of the 125th Anniversary (1993); a workshop on managing differences and conflict situations (2002); and other workshops and conferences.

The series contains schedules of congregational days, leadership style notes, spiritual exercises, prayers, workshop notes, “coming soon” reminders and “welcome” sheets, musical sheets for prayers and songs, short writings about the congregational history, correspondence related to the Community gatherings, reviews of new publications, ceremonies and celebrations, talks, corporate stances, photocopies of articles or short book chapters. It also contains printed brochures with prayers, theological reflections, other kinds of spiritual reflections, and conference materials.

Sans titre
Mother Angela McKeogh series
CA ON00279 F01-S002 · Série organique · 1827 [photocopied 200-?]-2004

This series contains material created and used by Mother Angela and research on her conducted by others. The series has four subseries. In it is found biographical information collected about Mother Angela McKeogh as well as a small card gifted by her to Sister Mary in 1910. There is also a copy of Oliver Diston Company’s Wreath of Mary: companion to May Chimes, 1883 annotated by Mother Angela in 1902, and handwritten sheet music for various hymns. Also found are photographs of Mother Angela. Finally, there is material related to the Ontario legislation on teaching French and allegations made against Bishop Michael Francis Fallon by the French community which eventually led to Bishop Fallon bringing a defamation case before the Holy Rota in Rome. While there is photocopied correspondence, the majority of the material is secondary research.

Sans titre
Miscellaneous
CA ON00086 E · Série organique
Fait partie de Thunder Bay Finnish Canadian Historical Society collection

Articles, clippings, research notes, correspondence, copies of organizational minutes, diaries, and other materials not categorized elsewhere in the TBFCHS collection. Includes materials related to the Finnish Building Company, Otava Male Choir, and a diary of the Finnish Civil War.

Photographs
CA ON00086 D · Série organique
Fait partie de Thunder Bay Finnish Canadian Historical Society collection

Photographs are divided into seven subseries:
A - Architecture
B - Arts (Theatre, music, dance, arts, crafts)
C - Business & industry
D - Churches
E - Communities in Northwestern Ontario
F - People, families, & genealogy
G - Organizations

Fonds Choeur Franc-Nord
CA ON00402 CFN · Fonds · 1991 - 1998, 2001

Le Fonds Chœur Franc-Nord comprend des documents textuels, sonores et une cassette audiovisuelle.

Sans titre