Affichage de 38 résultats

Objet d'information
3 résultats avec objets numériques Afficher les résultats avec des objets numériques
Opera Laurier fonds
CA ON00362 RG-103 · Fonds · 1971-2022

Fonds contains records relating to Opera Laurier performances including programs, promotional material, planning material, audio recordings and video recordings.
For many performances, the records include production books outlining stage blocking, lighting cues and other information as well as annotated scores.

Sans titre
Musical instruments
Série organique · [19-]
Fait partie de Ephemera Collection

Series includes musical instruments associated with Trinity College School.

Included are a trumpet and a trombone.

Michael Gallagher fonds
CA ON00159 P222 · Fonds · n.d.; 1967-2018 (predominant 1975-1985)

Le Fonds Michael Gallagher est constitué de matériel graphique, de documents textuels, d'enregistrements sonores, d'enregistrements vidéo et de livres qui documentent la carrière professionnelle de Michael Gallagher. La majorité des documents proviennent du travail de Gallagher pour CANO musique, principalement entre les années 1975 et 1985, et reflètent l'étendue des objectifs de l'organisation, ainsi que les nombreux rôles que Gallagher y a joués. Le fonds contient également des documents relatifs au temps que Gallagher a passé en tant que membre de la Coopérative des artistes du Nouvel-Ontario (C.A.N.O.) dans les années précédant la fondation de CANO musique, ainsi que plusieurs projets de conception graphique entrepris après la dissolution de groupe de musique.

Les documents graphiques du fonds représentent un ensemble important d'œuvres créées par Michael Gallagher, principalement en tant que photographe et directeur artistique de CANO musique. Les documents photographiques comprennent des images pour les couvertures d'albums de CANO, des photos publicitaires du groupe, des photos de CANO en concert, ainsi que des photos individuelles des membres du groupe. Non seulement ces images illustrent les changements des membres du groupe au fil du temps, mais elles documentent également certains des studios d'enregistrement et des salles de concert où CANO a joué au fil des ans. Le fonds contient également de nombreuses maquettes d'albums, de matériel promotionnel et d'affiches de CANO, ainsi que des illustrations originales des logos de CANO, reflétant les différentes étapes du processus de création de Gallagher. Des affiches pour la promotion des albums de CANO et de concerts spécifiques sont également inclus. Le fonds contient aussi d'autres concepts visuels et dessins créés par Michael Gallagher pour d'autres organisations de Sudbury, tels que des affiches, du matériel promotionnel et des maquettes papier pour La nuit sur l'étang, le Northern Lights Festival Boréal et le Théâtre du Nouvel-Ontario.

En plus de documents graphiques, le fonds contient aussi plusieurs documents textuels principalement reliés à CANO musique dont de la correspondance de et à Michael Gallagher, ainsi que des documents qui nous renseignent sur l'histoire du groupe et certains autres telles que les paroles des chansons disponibles tant en anglais qu’en français qui illustrent la façon de travailler du groupe et illustre aussi la fierté que CANO a toujours eue de s'adresser à ses fans dans les deux langues officielles.

On y retrouve aussi une sélection d'agendas de Gallagher et des documents administratifs reliés à son rôle au sein de CANO tels que des contrats et des rapports financiers qui permettent un aperçu de la base même du fonctionnement coopératif du groupe de musique puisqu'ils énoncent des clauses telles que le partage égal entre les membres. Ces documents sont complétés par une collection exhaustive de coupures de presse qui fournissent des informations sur le groupe, ainsi que l’accueil reçu au Canada et aux États-Unis.

Le fonds contient également plusieurs autres types de documents, dont 14 livres, dont plusieurs sont des éditions limitées et contiennent des inscriptions personnelles, quatre 45 tours CANO, une version anglaise de l'album Au nord de notre vie, et une cassette VHS du documentaire : CANO, Notes sur une expérience collective, produit par l’Office National du Film. Ces enregistrements servent en outre à positionner Michael Gallagher au sein du réseau actif d'auteurs et d'artistes franco-ontariens dans le nord de l'Ontario au cours des années 1970 et 1980, ainsi qu'à souligner la place prépondérante de CANO au sein de cette communauté.

Gallagher, Michael
John Doerr fonds
CA ON00159 P221 · Fonds · 1973-2018

Le John Doerr Fonds témoigne de la vie professionnelle de Doerr en tant que musicien, compositeur, producteur de musique et administrateur. La complétude des dossiers permet non seulement de mettre en lumière les réalisations et activités de Doerr, mais aussi trace le parcours du groupe CANO musique.

Composé des dossiers des différents administrateurs du groupe CANO musique soit, John Doerr, André Paiement et Gary McGroarty, les dossiers couvrent l'aspect juridique de la gestion d'un groupe musical et de son administration financière. Les dossiers traitent donc de la promotion (marketing), de la production de concerts et de disques, et de la création musicale et de paroles de chansons, et couvrent dès les débuts du groupe CANO musique et de la participation de Doerr au groupe, jusqu’à à la dissolution du groupe et à la fondation ultérieure de Majoma Music.

Le John Doerr Fonds documente non seulement ses différents rôles, ses créations et réalisations au sein de CANO musique, mais il donne également un aperçu des différents aspects administratifs et de gestion d'un groupe de musique pendant les années 1975 à 1985. En outre, le fonds décrit les différents processus, les procédures et interactions avec les maisons de disques, ainsi que les stratégies de marketing et de promotion de cette époque.

Le rôle de John Doerr en tant qu'administrateur et responsable de la gestion financière de CANO est bien documenté. Doerr a assumé la responsabilité des comptes après le décès d'André Paiement et c’est alors que les dossiers de 1975-1978 lui ont alors été transférés.

Les documents financiers se composent principalement de relevés bancaires, de budgets, de documentation sur les dépenses et revenus. On y retrouve aussi de la correspondance et de relevés mensuels de redevances. Les dossiers donnent un aperçu des coûts de fonctionnement des concerts et des tournées, ainsi que des coûts associés aux activités telles que l'enregistrement, les répétitions, l'achat d'instruments de musique et les coûts d'assurance associés à ces différentes activités. Les dossiers témoignent également de leur organisation et de leur fonctionnement en tant que coopérative. Alors que les relevés mensuels des redevances des droits d'auteur énumèrent chaque chanson et le montant reçu pour chacune d'entre elles, ils esquissent également la popularité de leurs chansons dans une période précise. Une partie de la correspondance nous informe sur les contrats et les ententes avec les maisons de disques, mais aussi concernant les organisations de tournées et de festivals tout comme à propos de demandes/offres de participation à des festivals. Mentionnons entre autres, la tournée du bicentenaire de l'Ontario ou encore la représentation du Canada par le groupe CANO au Japon. Le courrier documente aussi les soumissions pour les différents services que le groupe offrait tels que la mise en scène, le matériel de sonorisation et la production de musique.

L’aspect création est documenté par les partitions musicales, les paroles des chansons et la correspondance qui nous informent plus spécifiquement sur John Doerr en tant que musicien, compositeur et producteur. En effet, les partitions de nombreuses chansons de CANO - certaines avec des annotations - donnent des indications sur le processus de création collective de la musique et des paroles, ainsi que sur la traduction des paroles des chansons. Si certaines partitions sont spécifiquement destinées aux parties de guitare basse, d'autres sont des musiques de film. Doerr et Aymar ont composé de la musique et produit les partitions de films, ainsi que des thèmes pour des émissions télévisées comme Légalement parlant (TFO) ou Great Movies (CityTV). Une ébauche d'images de tournage vidéo avec des notes pour synchroniser la musique décrit une partie du processus pour ce type de composition. On y trouve également des textes de "présentation des membres du groupe utilisés lors des concerts, avec des notes sur la musique à jouer, l'ambiance, et même la mise en scène des musiciens. Mentionnons aussi que le fonds contient certains journaux personnels de Doerr avec des notes sur les répétitions, les tournées et les activités quotidiennes.

De nombreux dossiers documentent les projets entrepris par le groupe après sa dissolution. Bien que tous les projets n'aient pas été réalisés, le fonds contient une documentation et une correspondance importantes sur certains projets, tels que les ententes pour la production de l'album de CANO The Millennium Collection: The Best of/Les Meilleurs Succès CANO, et les différentes ententes avec tous les partenaires pour la réalisation du projet. Des transcriptions d'entrevues avec certains membres de CANO musique qui parlent du temps lorsqu’ils étaient membres du groupe et de différents événements se trouvent également dans les dossiers sur le ‘projet CANO’. Sont aussi inclus dans le fonds de la correspondance des fans, et les photos prises par ceux-ci lors des concerts de CANO.

Le fonds contient également les dossiers de Gary McGroarty, qui était le gérant du groupe. Il a remis ses dossiers à John Doerr lorsqu’il a quitté le groupe. Ces dossiers sont principalement constitués de contrats avec des maisons de disques, de documents juridiques sur la propriété des droits d'auteur pour les chansons de CANO mais aussi en ce qui concerne les différents concerts. Les adhésions, les enregistrements, les paiements effectués aux différentes associations et syndicats ainsi que la correspondance avec ces organisations se trouvent également dans ces dossiers. Certains horaires de répétitions et de déplacements sont inclus. Le matériel de marketing et de promotion composé de la correspondance, des avis envoyés à des magazines spécialisés, des journaux, des dossiers de presse et également du matériel promotionnel tel que des cartes, des affiches, du papier à en-tête avec le logo officiel de CANO illustrent quelques-unes des différentes stratégies de marketing utilisées par le groupe.

Doerr, John W.
Ephemera Collection
Collection · 1865-2018

Collection consists of items of collectible memorabilia significant to the history of Trinity College School.

Included are calendars, stationery, postcards, textiles, trophies, athletics equipment, dining and serving ware, slates, jewelry, medals, and musical instruments.

Sans titre
Sister Cathleen Flynn series
CA ON00279 F01-S146 · Série organique · 1947-2017

The series contains photographs, biographical material pertaining to her election to General Council, her MA in Sacred Theology from Regis College in 1983, her Doctor of Ministry degree from Toronto School of Theology in 1990, her employment at Regis College as Director of the MA in Ministry and Spirituality Program, various news-clippings, a hand painted Feast Day album, a hand painted card from the Precious Blood Sisters in 1979, and various Jubilee memorabilia. The series also contains different versions of Sister Cathleen’s curriculum vitae, a report by her about a pilgrimage she made to Europe and the Holy Land, and a paper written about Sister Cathleen by her grandson, Brandon Graham, in 2017.

Much of this series is made up of reports to the General Chapter from various Sisters in 1979. There is extensive material on the topic of catechetics, religious education and the future for Sisters in parish ministry. In a letter to the Secretary of State, Vatican Apostolic College, Mother Mary Brendan reported on the success of literacy programs provided to Portuguese immigrants in London. A report from the Archdiocese in Edmonton describes the need for a five-year National Religion Program consisting of teams of Sisters providing instruction in Catholic schools, and the involvement of lay people to provide instruction to adults.

A report on the activities of the St. Joseph’s School of Music 1975-1979 discusses the renovation of the Recital Hall, instruction in piano, singing, violin and music theory for 390 students annually, participation in the Royal Conservatory of Toronto and the Western Conservatory, a scholarship fund, professional development for the Sisters and the hosting of and participation in local music festivals. A report by one Sister in April, 1979 expresses uncertainty as to the future of the music school.

In early 1979, Mother Mary Brendan wrote to Sisters across the country seeking their views in response to the promulgation of Vatican II, the Pastoral Constitution of the Church in the Modern World. One Sister wrote with concern for the socio-economic interests of the Third World and rising tensions within the Christian communities about how to respond. In another report, Sister St. Patrick Joyce outlined what were novel recommendations for the treatment of alcohol addiction and the concept of detoxification centres. Sisters committed to the continuation of work of the Boulee Street mission which served the needs of a low income neighborhood in London and support for those in jail. In another report, a Sister wrote on the topic of evangelization and Christian renewal in a climate of diversity, pluralism and the attraction to Eastern spiritual disciplines. In another report, one Sister called for an increased commitment to youth and adults through solid religious instruction and the teaching of prayer. There is also a survey, report, and recommendations prepared for the Most Reverend J.N. MacNeil by the Ad Hoc Committee for Pastoral Assistants in the Archdiocese of Edmonton, February 1979 outlining the scope of work and hiring of pastoral assistants to aid priests in their work.

On the topic of the higher incidence of divorce and the Marriage Tribunal, Sisters recommended that more women study, teach and write about the Canon law conventions and procedures in jurisprudence. There are several reports outlining emergent changes within the healthcare system related to governance, administration, funding, personnel, medico-moral issues, medical treatments, and technology. Sisters confirm there was a common need for continued pastoral care at the hospitals in London, Sarnia, and Windsor. It was observed that there were increasing needs for retreats for Sisters and lay volunteers offered by the Medaille House in London and for societal formation, or a reorientation to religious life.

This series contains sixteen speeches written by Mother Mary Brendan and a paper she wrote for the Synod on the role of religious women in the community through teaching, hospital care, administration, and social work. Certificates of her educational achievements and professional memberships dating from 1947 to 2001 are included along with a certificate she received with a medal from Queen Elizabeth.

Sans titre
Brad Brown fonds
CA ON00416 F09 · Fonds · 1949 - 1954 ; 2014

Fonds consists of material of Brad's time as a student at Appleby College. In particular, it includes material pertaining to his time as a member of the school's Coronation Choir. Fonds consists of two series: Coronation choir and School days.

Sans titre
Deane Cameron fonds
CA ON00353 AFC 370 · Fonds · [192-]-2013, predominant 1970-2013

The fonds consists of materials related to Deane Cameron’s professional career in the Canadian music industry ,predominantly as President of EMI Canada and as a member of various national music associations and committees. It also consists of material relating to Cameron’s personal life, including correspondence, photographs and ephemera, much of which involves musicians or individuals in the music industry.

Sans titre
Rosary Fallon
CA ON00279 F01-S098-01 · Sous-série organique · 2008-2012
Fait partie de Oral Histories and Autobiographies series

This sub-series contains records related to the life of Sister Rosary Fallon. In it are found the bound and draft memoirs of Sister Rosary including detailed personal accounts of her family and religious life. A newspaper clipping from the London Free Press mentions Sister Rosary Fallon and her musical talent, and contains information about her famous brother, Jack Fallon. He was known for his musical career both in Canada and abroad.

Sister Rosary Fallon, born Irene Josephine Fallon, whose autobiography is included in this series, was born in London, Ontario on August 2nd, 1917. At age 13, she joined her brothers in the Fallon Family Orchestra, where she performed throughout southwestern Ontario. She entered religious life on January 16th, 1937 and taught from 1942-1979. She continued to play music throughout her life, even playing the piano for weekly sing-a-longs at the new Motherhouse on Windermere Road in London. In addition to being a gifted musician, Sister Rosary was also a talented artist who painted more than 200 paintings. She was known to enjoy historical research.

Sacred Heart Convent series
CA ON00279 F01-S124 · Série organique · 1914-2008

Series contains Sister Norita Keenan’s single page memoir, a postulant requirement list, souvenir booklet of the Diamond Jubilee, chaplain list, meal seating plan, farewell ceremony agenda and schedule, photographs, land and property maintenance receipts, property sketch, chronology of property transfers and sales, rededication ceremony program and speech, letter from General Superior to Sisters, decorative Christmas card and envelope with list of donors of a car, newspaper clippings, student created books, and Bach sheet music owned by Cesar Borre.

Sans titre
Mount St. Joseph Motherhouse series
CA ON00279 F01-S123 · Série organique · 1912-2008

The series contains correspondence, newsletters, photographs, scrapbooks, postcards, diagrams, clippings, bulletins, brochures, programs, song sheets, posters, publications, dramatic scripts, and reports. This material is related to the history of the third Mother House of the Sisters of St. Joseph in London, which was called Mount St. Joseph. There is information about the construction of the building and detailed information about its special features and decoration, including the Immaculate Conception Chapel, and its grounds, particularly the Grotto. The records also relate to planning the construction of, and move to, the Sisters’ residence in 2007, and the sale of the Mount St. Joseph building and property. There are records which reflect communal life in the convent, including the various organized groups, events, and dramatic and musical entertainment, and menus, meal planning, and recipes. The series contains records related to men religious who served at the Mother House, and other Diocesan correspondence. Information about both Fatima Hall and Ignatia Hall can be found, including the various uses of space in these buildings.

Sans titre
Musical Event Programs
2019.5.4 · 1997 - 2005

Series of programs of entertainment and musical events that took place in Port Hope, a) Vinyl Cafe with Stuart McLean, at the Capitol Theatre, 1998 b) 'A Spring Concert' by the Upper Canada Boychoir at Port Hope United Church, April 20 1997 c)'An Evening with La Jeunesse Youth Orchestra' at the Capitol Theatre, April 28 2005 d) The Oriana Singers present 'Lest We Forget', at St. Paul's Presbyterian Church, Port Hope, November 7 1999 e) A promotional poster for a Friends of Music event

Community Days series
CA ON00279 F01-S095 · Série organique · 1988-2004

This series documents the Community Days. The series contains material covering ten different years. The Community Days were not held every year, but Assembly meetings were held every two years, and Chapter meetings were held every four years. The series contains various materials related to these meetings. Some of the most interesting materials include, for example, a Windsor workshop that taught Sisters to experience negotiation, meditation, and to practice active listening communication; the celebration of the 125th Anniversary (1993); a workshop on managing differences and conflict situations (2002); and other workshops and conferences.

The series contains schedules of congregational days, leadership style notes, spiritual exercises, prayers, workshop notes, “coming soon” reminders and “welcome” sheets, musical sheets for prayers and songs, short writings about the congregational history, correspondence related to the Community gatherings, reviews of new publications, ceremonies and celebrations, talks, corporate stances, photocopies of articles or short book chapters. It also contains printed brochures with prayers, theological reflections, other kinds of spiritual reflections, and conference materials.

Sans titre
Mother Angela McKeogh series
CA ON00279 F01-S002 · Série organique · 1827 [photocopied 200-?]-2004

This series contains material created and used by Mother Angela and research on her conducted by others. The series has four subseries. In it is found biographical information collected about Mother Angela McKeogh as well as a small card gifted by her to Sister Mary in 1910. There is also a copy of Oliver Diston Company’s Wreath of Mary: companion to May Chimes, 1883 annotated by Mother Angela in 1902, and handwritten sheet music for various hymns. Also found are photographs of Mother Angela. Finally, there is material related to the Ontario legislation on teaching French and allegations made against Bishop Michael Francis Fallon by the French community which eventually led to Bishop Fallon bringing a defamation case before the Holy Rota in Rome. While there is photocopied correspondence, the majority of the material is secondary research.

Sans titre
Amerikan Laulajat fonds
Fonds · 1956 - 2002

An umbrella organization for Finnish male choruses in North America.

The records relate to the organization's administration and finances, and to major events including nine performing tours of Finland and performances in North America.

Member choirs have included:
Chicago: Sibelius Male Chorus
Detroit: Finlandia Male Chorus
Florida: Male Singers of Florida
Los Angeles: Finnish Male Chorus
New York: New Yorkin Laulumiehet
Sault Ste Marie: Sault Finnish Male Chorus "Kaleva"
Sudbury: Sudburyn Laulumiehet
Thunder Bay: Mieskuoro Otava Male Choir
Toronto: Toronton Mieslaulajat
Vancouver: Vancouverin Mieslaulajat

Peter Fergus-Moore fonds
Fonds · 1990 - 2002

Records consist of interviews between Peter Fergus-Moore and various individuals, recorded as part of his work as a freelance journalist. Interviewees include:

Biljana Baker, artist (1 tape)
Confederation College film students, multiple interviews (1 tape)
Roy Coran, musician (1 tape)
Gloria Dowton, Magnus Theatre (1 tape)
GAMI, youth arts collective associated with Definitely Superior Art Gallery (1 tape)
Jorma Halonen, history of socialist bookstore in Port Arthur (2 tapes)
Dusty Miller, former mayor (1 tape)
Diane Potts, Magnus Theatre (1 tape)
Sleeping Giant Folk Society (1 tape)
Norman Sponchia, artist (1 tape)
Brad Stephenson, filmmaker (1 tape)
Charles Wilkins, author (1 tape)

Northwestern Ontario Prospectors’ Association Interviews:
Moe Lavigne, geologist (2 tapes)
Northwestern Ontario Prospectors’ Association Symposium (1 tape)
Ruth Petrunka, widow of prospector Dave Petrunka (2 tapes)
Stares brothers (3 tapes)
Mel Stewart, prospector (2 tapes)

Fonds Choeur Franc-Nord
CA ON00402 CFN · Fonds · 1991 - 1998, 2001

Le Fonds Chœur Franc-Nord comprend des documents textuels, sonores et une cassette audiovisuelle.

Sans titre
CA ON00279 F01-SF01 · Sous-fonds · 1955-2001

The sous-fonds consists of a variety of materials related to the Sisters of St. Joseph Concert Band, including photographs, various textual records, scrapbooks, audio cassettes, and compact discs.

Sans titre
Harold Wevers fonds
Fonds · 1968 - 2000

Musical works by Harold Wevers, Canadian composer and bassoonist. These include orchestral works, chamber music, and solo pieces for various instruments.

Sans titre
Friends of Music Programmes, 1976-1999
2019.5.1 · Dossier · 1976 - 1999

Series includes programmes from various Friends of Music events, 1976-1999. All events took place at Port Hope United Church unless otherwise noted. a) Oshawa Symphony Orchestra, December 11 1977 b) Oshawa Symphony Orchestra, May 11 1980 c) Peterborough Symphony Orchestra, October 29 1978 d) 'The Messiah' by Northumberland Symphony Orchestra and Philharmonic Choir, April 2 1980 e) Anton Kuerti, November 29, 1981 f) Hagood Hardy, February 20 1983 g) Hamilton Philharmonic, April 24, 1983 h) George Zukerman, November 20 1983 i) An Evening of Opera with Roxolana Roslak, Jean Macphail, Gary Rideout, Stuart Hamilton, March 11 1984 j) Maureen Forrester and Derek Bampton, April 15 1984 k) The Tallis Choir, November 18 1984 l) North York Symphony, April 28 1985 m) Jon Kimura Parker, October 27 1985 n) Hugh McLean, January 19 1986 o) Gabrieli Brass, April 20 1986 p) Vancouver Chamber Choir, February 22 1987 q) Anagnoson and Kinton, March 2 1987 r) The Moscow Woodwind quintet, March 6 1987 s) Kingston Symphony, March 27 1987 t) Mary O'Hara, October 16 1987 u) The King's Singers, November 27 1987 v) The Allegri String Quartet, March 26 1988 w) Angela Hewitt, April 24 1988 x) Kitchener Waterloo Symphony, November 18 1988 y) Elmer Iseler Singers, December 10 1988 z) The Amadeus Ensemble, April 29 1990 aa) Carrol McLaughlin, February 18 1989 bb) Mirelle Lagace, March 31 1989 cc) Great Lakes Brass, May 12 1989 dd) Toronto Symphony at Port Hope High School, September 30 1990 ee) 'In Memorian' Helen Kyle ff) Louis Lortie, November 23 1990 gg) I Musici De Montreal with Anton Kuerti, February 8 1991 hh) Loreen McKennit, March 17 1991 ii) American Boychoir, April 21 1991 jj) Gene Dinovi and James Campbell, April 18 1998 kk) Le Studio De Musique Ancienne de Montreal, December 11 1999 ll) Daniel Domb and Oshawa Symphony Orchestra, May 16 1976